Zapomnij o lekach na ból pleców: wypróbuj to 10-minutowe ćwiczenie rozciągające, które zmieniło życie wielu ludzi!

O korzyściach i ważnym znaczeniu rozciągania słyszeliśmy już w szkole.

Opierając się na zalecanych ćwiczeniach rozciągających wiele osób jest przekonanych, że mogą one znacząco poprawić jakość życia. Wypróbuj je i przekonaj się sam!

1. Skręt w bok

Usiądź na ziemi, wyciągnij prawą nogę na bok, zegnij lewe kolano i oprzyj stopę lewej nogi o wewnętrzną część uda. Pochyl się w prawo i obiema rękami przytrzymaj prawą nogę. utrzymaj tę pozycję przez 60 sekund, a następnie zmień stronę.

2. Pozycja żaby

Usiądź na podłodze ze stopami za pośladkami i rozłóż szeroko kolana.

Nie odrywając nóg od podłogi, unieś pośladki i wyciągnij ręce jak najdalej do przodu. Rozciągaj nogi, aż poczujesz, jak rozciągają się mięśnie ud. Utrzymaj tę pozycję przez 2 minuty.

3. Kobra

Połóż się na brzuchu, wyciągnij nogi do tyłu i połóż dłonie na podłodze, umieszczając je pod ramionami. Podnieś górną część ciała i wyprostuj łokcie. Utrzymaj tę pozycję przez 2 minuty.

4. Dach

Połóż ręce i nogi na podłodze i rozłóż je na szerokość bioder i ramion. Trzymaj ręce i stopy wyprostowane, a biodra unieś do góry. Pozostań w tej pozycji przez 2 minuty.

5. Obrót

Usiądź na podłodze i połóż obie stopy przed sobą. Zegnij lewe kolano i oprzyj na nim prawy łokieć. Połóż lewą rękę za sobą i spójrz przez lewe ramię. Utrzymaj pozycje przez 60 sekund, a następnie zmień strony i powtórz ćwiczenie.

Pozytywne efekty:

1. Lepszy sen

Wykazano, że rozciąganie przed snem łagodzi napięcie mięśni i zapobiega skurczom. Dzięki temu poprawia się jakość snu, a rano poczujesz się pełen energii.
2. Sprawne ciało

Oprócz pozytywnego wpływu na zdrowie, ćwiczenia te mają również pozytywny wpływ na postawę ciała. Przede wszystkim jednak zwiększają elastyczność i są najlepszym sposobem na rozluźnienie mięśni po całym dniu pracy.

3. Pozbądź się zmęczenia

Te 10-minutowe ćwiczenia rozciągające pomogą znacznie zwiększyć poziom energii. Nie będziesz już tak zmęczony, wręcz przeciwnie, będziesz znacznie bardziej produktywny.

4. Ból pleców

Jeśli prowadzisz siedzący tryb życia, prawdopodobnie odczuwasz często ból pleców. Te ćwiczenia nie zajmą Ci dużo czasu, a efekt będzie zaskakująco dobry.

5. Lepsza koordynacja

Rozciąganie pomoże zrównoważyć napięcie mięśni i rozwinąć poczucie równowagi.

6. Lepsze reakcje na stresujące sytuacje

Kiedy jesteś zdenerwowany, Twoje mięśnie napinają się. Winna jest psychosomatyka. Ćwiczenia te są relaksujące i pomagają złagodzić stres.
7. Poprawiają dopływ krwi
Ćwiczenia te poprawiają ukrwienie organizmu, co oznacza, że ​​tlen i składniki odżywcze aktywnie przepływają do narządów w całym ciele. W rezultacie wszystkie części ciała będą równomiernie perfundowane.

19 total views, 3 views today

Comments

Loading...
error: Treść zabezpieczona !!