Zapomnij o bieganiu i brzuszkach: 7 najlepszych ćwiczeń, które KAŻDA kobieta po 40 roku życia powinna wykonywać co tydzień!

Kobiece ciało ulega wielu zmianom podczas upływu czasu. Ciało osoby po czterdziestce, bardzo różni się od ciała po dwudziestce. Jednak nie tylko martwimy się zmianami zewnętrznymi, ale także stanem mięśni, masy kostnej i naczyń krwionośnych (większa częstość występowania żylaków itp.).

Zmiany hormonalne powodują również przyrost i trudności w kontrolowaniu masy ciała. Mamy dla Ciebie 5 najlepszych ćwiczeń, które dojrzałe kobiety powinny wykonywać przynajmniej raz w tygodniu. Nie chodzi tylko o spalanie kalorii, ale przede wszystkim o utrzymanie zdrowia i siły fizycznej.

Bieganie może wyrządzić Ci więcej szkody niż pożytku

Trenerka i fizjoterapeutka Paula Wolf twierdzi, że bieganie nie jest najlepszym sposobem na odchudzanie i poprawę zdrowia po 40 roku życia.

W wyniku zmian hormonalnych zmienia się również siła stawów, a to może powodować poważne problemy u dojrzałych kobiet. Inaczej jest jeśli biegasz codziennie, a Twoje stawy i mięśnie są przygotowane do takiego wysiłku. Jeśli jednak planujesz zacząć biegać, skonsultuj się najpierw z lekarzem.

Jak ćwiczyć?

Aby poprawić mobilność i wzmocnić mięśnie, cały zestaw ćwiczeń wykonuj przynajmniej raz w tygodniu. Aby uzyskać maksymalne pozytywne efekty, ćwicz codziennie.

Kręgosłup, plecy i mięśnie brzucha

Połóż się twarzą do ziemi, ręce zegnij w łokciach, dłonie oprzyj na ziemi tak, aby głowa była lekko uniesiona. Z tej pozycji staraj się powoli maksymalnie wyprostować, pozostań w pozycji na 2-5 sekund i ponownie wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 30 razy z rzędu.

Brzuch, pośladki i uda

Kolana i dłonie ułóż na ziemi, miej wyprostowane plecy. Na przemian unoś raz jedną nogę, raz drugą. Wyciągnij nogę zgiętą w kolanie jak najwyżej i staraj się podciągnąć stopę w kierunku głowy.

Pozostań w najwyższym punkcie przez 3-5 sekund i powtórz to samo ćwiczenie z drugą nogą. Powtórz 15 razy dla każdej nogi.

Kręgosłup i brzuch

Połóż się na plecach – ramiona ułóż wzdłuż ciała i wyciągnij nogi. Powoli unieś jedną nogę – trzymaj ją jak najwyżej. Powoli unoś drugą nogę, dostawiając ją do pierwszej nogi.

Pozostań w tej pozycji przez 10 sekund, a następnie powoli ułóż na ziemi jedną , potem drugą nogę.

Powtórz 30 razy.

Kolana

Możesz wykonać to ćwiczenie w trzech wersjach. W pozycji leżącej – na plecach, unosząc kolana i próbując pchnąć jak najbliżej klatki piersiowej.

Drugą opcją jest ćwiczenie w pozycji pionowej. Na przemian staraj się zbliżyć jedno i drugie kolano do klatki piersiowej. Ważne jest, aby plecy były zawsze wyciągnięte.

Trzecia opcja to pozycja siedząca – na przykład na krześle w pracy .

Naprzemienne podnoszenie ręki i nogi

To ćwiczenie jest stosunkowo proste, ale bardzo skuteczne. Podnoś na przemian prawą rękę i lewą nogę i odwrotnie. Pozostań w pozycji przez kilka sekund, starając się zachować równowagę. To ćwiczenie jest świetne dla pośladków, ale także dla wzmocnienia dolnej części pleców.

Zrelaksuj się w tej pozycji, a żylaki, opuchnięte nogi czy ból pleców znikną!

Wskazane jest zakończenie serii ćwiczeń w tej odprężającej pozycji

Pozycja ta ma wiele zalet i zaleca się przyjmować ją nawet każdego dnia. Oto korzyści:

  • Ulga dla serca i natychmiastowa poprawa krążenia
  • Lepsze trawienie:  ta pozycja może poprawić proces trawienia, zlikwidować skurcze i pozbyć się uczucia sytości. Ta pozycja stymuluje pracę jelit i pomaga organizmowi lepiej wchłaniać  składniki odżywcze.
  • Natychmiastowa pomoc przy bolących stopach, zapobieganie obrzękom stóp.
  • Pobudza się czynność tarczycy  i innych gruczołów.
  • Najlepsza i zarazem najprostsza broń na żylaki.  Poprawia się odpływ żylny, znika obrzęk nóg i uczucie zmęczenia. Ponadto łagodzą trudności tych, którzy mają już chore żyły.
  • Działa korzystnie na  układ nerwowy i prawidłowe dotlenienie mózgu. Ta pozycja poprawia pamięć.
  • Będziesz lepiej spać. W tej pozycji opadnie z Ciebie całe napięcie, wyciszysz się i będziesz spać dużo lepiej.

 

Comments

Loading...
error: Treść zabezpieczona !!