Zacznij te ćwiczenia od dzisiaj: Neurolog pokazał najłatwiejszy sposób na poprawę pamięci.

Smutny fakt: jeśli codziennie nie dasz mózgowi niezbędnego obciążenia, po prostu lenistwo i stan jego funkcji ulegnie pogorszeniu. Tak jak mięśnie ciała słabną bez treningu, tak i umysł słabnie, jeśli nie ćwiczysz go codziennie .

Wielu osobom wystarcza dużo obowiązków w pracy, ale problem pojawia się w momencie, gdy po prostu nie trzeba nic robić. Nawet badania naukowe potwierdziły, że poprzez proste ćwiczenie  funkcji mózgu można nie tylko poprawić pamięć i zachować świeży umysł na starość.

Ale także skutecznie zapobiegać chorobie Alzheimera . Poradź te ćwiczenia również swoim dziadkom! Regularny  trening pamięci i uwagi pomogą w tworzeniu nowych sygnałów nerwowych i poprawia funkcjonalne połączenia między poszczególnymi strukturami mózgu.

Ćwiczenia na rozwój pamięci

Kolorowe słowa

Zdjęcie przedstawia słowa pisane różnymi kolorami. Trzeba głośno powiedzieć nie samo słowo, ale kolor, w jakim jest napisane. Kiedy dojdziesz do końca tekstu, powtórz ćwiczenie w odwrotnej kolejności.

To nie jest łatwe zadanie, prawda? Faktem jest, że twoja prawa półkula próbuje nazwać kolor, a lewa wymawia słowo. W ten sposób trenujesz obie półkule mózgu, ćwiczysz połączenia półkul i trenujesz swoje umiejętności. Ta technika pomaga zapobiegać chorobie Alzheimera.

Plansza z cyframi

Świetny symulator widzenia peryferyjnego, uwagi i szybkości czytania. Podczas ćwiczenia plansza powinna znajdować się w odległości około 30 – 35 cm od oczu, tak jak przy czytaniu książki. Skoncentruj się na liczbach pośrodku, aby wizualnie pokryć całą planszę.

Staraj się rozglądać wokół planszy – bez patrzenia (używamy tylko widzenia peryferyjnego). Znajdź jak najszybciej liczby w kolejności od 1 do 25 i spróbuj je wymówić na głos. Bardzo ważne jest, abyś nie odwracał wzroku od środka planszy’§q1wuyf hjkl;’\

 

][k jhl;’,lk jl[k098gytvubkewu nsdl,;k4j2n3894szukał liczb tylko widzeniem peryferyjnym. Początkujący wykonają zadanie w ciągu minuty, ale Twoim celem jest znalezienie wszystkich liczb w 10 sekund .

Ćwicz palcami

Palcami prawej ręki wykonaj znak zwycięstwa „V” i jednocześnie lewą ręką wykonaj znak „OK”. Następnie szybko zmień ręce – prawa ręka „OK” i lewy znak „V”. Wymień znaki na obu rękach tak szybko, jak to możliwe – zawsze rób to obiema rękami naraz i tak szybko, jak to możliwe. Ćwiczenia rozwijają uwagę, umiejętność szybkiego przechodzenia od jednego zadania do drugiego oraz komunikację między półkulami.

Dwuręczne pisanie synchroniczne

Do tego ćwiczenia potrzebne będą dwie kartki papieru i długopisy. Kiedy wszystko będzie gotowe, zacznij jednocześnie rysować kształty geometryczne obiema rękami – jedną ręką narysuj okrąg, a drugą trójkąt. Możesz także wpisywać litery lub słowa (zakładając, że liczba znaków jest taka sama dla obu rąk).

Wspaniały efekt! Pisanie synchroniczne uczy mózg radzenia sobie z wieloma zadaniami jednocześnie, stymulując aktywność obu półkul. Jeszcze kilka wskazówek: Znany neurolog, Lawrence Katz, opracował system ćwiczeń, który pomaga mózgowi utrzymać pełną moc nawet w wieku dorosłym.

Oto kilka wskazówek z jego książek:

Staraj się wykonywać codzienne rytuały (takie jak mycie zębów lub czesanie włosów) niedominującą ręką. Zrób to z zamkniętymi oczami, gdy bierzesz prysznic lub wykonujesz inne rutynowe czynności. Często zmieniaj trasy, którymi podróżujesz do pracy, na zakupy lub w inne regularne miejsca docelowe. Podczas oglądania filmu spróbuj wyciszyć dźwięk i polegać na gestach aktorów, aby odgadnąć, o czym mówią.

1,034 total views, 1 views today

Comments

Loading...
error: Treść zabezpieczona !!