Fizjoterapeuta radzi: Wykonuj ćwiczenia rozciągające kilka minut dziennie i zapomnij o bólach pleców w ciągu dnia

Stretching to jedna z form fitness, która zyskuje ostatnio na popularności, pomaga pozbyć się wyniszczającego bólu, poprawiając metabolizm i uelastyczniając ciało.

Rozciąganie jest uniwersalne dla wszystkich grup wiekowych. Poprawia krążenie krwi w ciele, pomaga też w walce z nadwagą. Wzmacnia stawy, więzadła i przedłuża ich młodość oraz pozwala uniknąć chorób związanych z wiekiem, takich jak osteochondroza czy zapalenie korzonków.

Ćwiczenia rozciągające dla początkujących

Proponujemy czytelnikom zestaw prostych i skutecznych ćwiczeń rozciągających, które mogą zastąpić nawet wizytę u masażysty i pomogą na uciążliwy skurcz mięśni.

Odcinek szyjny

ĆWICZENIE SOWA

Rozciąga mięśnie mostkowo-obojczykowo szyi.

ćwiczenia rozciągające biodra

Jak wykonać ćwiczenie: wyprostuj plecy, przechyl głowę w prawo, próbując dotknąć prawego ramienia.

Trzymaj głowę w tej pozycji przez 30 sekund. Powtórz ćwiczenie, obracając głowę w przeciwnym kierunku. Aby uzyskać najlepszy efekt, delikatnie podeprzyj głowę odpowiednio prawą lub lewą ręką.

ROZCIĄGANIE KARKU

Ćwiczenia na mięśnie trapezowe i mięśnie szyi.

boczne ćwiczenia rozciągające mięśnie

Jak wykonać ćwiczenie: przyjąć pozycję początkową siedzącą. Zegnij łokcie i połóż dłonie na tyle głowy tuż nad szyją. W tej pozycji dociśnij brodę do klatki piersiowej.Przytrzymaj przez 30 sekund, a następnie powoli unieś głowę i puść ręce. Możesz również wywierać lekki nacisk, delikatnie pociągając głowę dłońmi w dół.

Rozciąganie ramion

ORZEŁ

Rozciąga mięśnie naramiennika i czworoboku.

ćwiczenia rozciągające całe ciało

Jak wykonać: rozciągnij ręce na boki, a następnie spleć je przed sobą, mocując łokieć lewej dłoni nad prawą i skieruj dłonie do góry.Jeśli nie możesz połączyć dłoni, połóż prawą rękę na lewym ramieniu, a lewą na prawej.

Łokcie powinny być równoległe do podłogi, przyciągnij podbródek jak najbliżej klatki piersiowej. Pozostań w tej pozycji przez 30 sekund. Powtórz ćwiczenie, zmieniając ręce.

Rozciąganie górnej części pleców

ROZCIĄGANIE MIĘŚNIA GRZBIETOWEGO

Zaangażowane są mięsień grzbietowy i mięsień czworoboczny.

ćwiczenia rozciągające gimnastyka

Jak wykonać: podnieś prawą rękę i wyprostuj ją nad głową. Zegnij łokieć, aby prawa ręka dotykała górnej części pleców. Połóż lewą rękę na prawym łokciu i delikatnie pociągnij prawą rękę w lewo.

Następnie zegnij ciało w linii prostej w lewo (uważając, aby nie pochylać się do przodu lub do tyłu). Wytrzymaj w tej pozycji przez 20-30 sekund, a następnie powtórz ćwiczenie w przeciwnym kierunku.

 „SKRZYDŁA MOTYLA”

Rozciąganie głównego mięśnia piersiowego.

ćwiczenia rozciągające na plecy© Depositphotos

Jak wykonać ćwiczenie: połóż dłonie na ramionach (lewa dłoń na lewym ramieniu i prawa dłoń na prawym ramieniu). Rozciągnij łokcie do tyłu, jakby próbując ich dotknąć. Przytrzymaj przez 5-10 sekund. Następnie przemieść łokcie do przodu i ściśnij je przed sobą. Przytrzymaj przez kolejne 5-10 sekund.

Odcinek lędźwiowy

ĆWICZENIE „LINA”

Ćwiczenia zmniejszają ból w okolicy lędźwiowej, poprawiają funkcję żołądka. Rozciąga mięsień grzbietowy i skośne mięśnie brzucha.

ćwiczenia rozciągające brzucha

Jak to zrobić: usiądź na krześle, tak aby stopy były przyciśnięte do podłogi. Wyprostuj plecy, obróć ramiona w jednym kierunku, upewniając się, że reszta ciała pozostaje w bezruchu.

Przytrzymaj przez 30 sekund z 5 cyklami oddychania.

Powtórz 3 razy dla każdej strony.

Comments

Loading...
error: Zakaz kopiowania !!