Dieta witaminowo-białkowa – jedna z najprostszych i najskuteczniejszych: minus 5-7 kg przez 30 dni

Dieta witaminowo-białkowa – jedna z najprostszych i najbardziej skutecznych diet. W przeciwieństwie do radykalnych metod odchudzania jest znacznie przyjemniejsza, nie zaznasz ciągłego uczucia głodu. Jednocześnie możesz stracić do 5-7 kilogramów w ciągu 10 dni .

Istotą diety jest to, że każdego dnia jesz tylko pokarmy białkowe i witaminowe, ale osobno w różnych momentach dnia. Taki sposób odżywiania pozwala jeść małe porcje a częściej aby nie zaszkodzić zdrowiu. Dieta ta przyczynia się do zmiany metabolizmu i znacznej utraty wagi.

Dieta witaminowa i białkowa

Korzyści wynikające z jedzenia warzyw, owoców i produktów białkowych dla naszego organizmu

Warzywa i owoce – magazyn witamin, minerałów i przeciwutleniaczy niezbędnych do sprawnego funkcjonowania organizmu. To podstawa zdrowej diety. Zawierają błonnik, który zapewnia dobre trawienie, a także dużą ilość wody.

Białko jest najważniejszym składnikiem żywności, który zapewnia wzrost i naprawę tkanek. Jego niedobór wpływa niekorzystnie na zdrowie: hormony, pracę mózgu, wątroby również praca systemów enzymatycznych jest zaburzona. Dlatego diety, które wykluczają białko z codziennego menu, powodują znaczne szkody dla organizmu.

Dieta witaminowa i białkowa

Jakie pokarmy można stosować na diecie, a których lepiej unikać

Możesz włączyć do diety prawie wszystkie warzywa i owoce (kapusta, buraki, pomidory, ogórki, jabłka, mandarynki, pomarańcze i inne). Ale te, które zawierają zbyt dużo węglowodanów (winogrona, morele, mango) zaleca się odrzucić. Z tego samego powodu ziemniaki, groch i kukurydza nie są niestety odpowiednie w tej diecie .

Pokarmy bogate w białko są natomiast bardzo polecane: jajka, ryby, chude mięso, kurczak, twaróg o niskiej zawartości tłuszczu, ser, gotowana szybka dobrej jakości.

W nieograniczonych ilościach możesz pić czystą wodę, napary ziołowe i herbatę bez cukru.

Dieta witaminowa i białkowa

Pomimo szerokiej listy produktów, które mogą być spożywane w ramach diety witaminowo-białkowej, istnieją również ograniczenia. Z diety należy wykluczyć wszelkie słodycze, tłuste potrawy, zboża i chleb. Należy również zapomnieć o sosach, keczupie, majonezie i ostrych przyprawach.

Dieta witaminowa i białkowa

Dieta białkowo-witaminowa: przykładowe menu na 5 dni

1 dzień

  • Śniadanie: 2 jajka na twardo
  • Drugie śniadanie: 1 grejpfrut lub 100 g ananasa
  • Obiad: 150-200 g gotowanej wołowiny;
  • Podwieczorek: 2 gruszki lub 2 jabłka
  • Kolacja: 100 g gotowanego kurczaka

2. dzień

  • Śniadanie: 50 g sera o niskiej zawartości tłuszczu
  • Drugie śniadanie: 1 grejpfrut
  • Obiad: 150 g gotowanego indyka
  • Podwieczorek: 1 ogórek, 1 pomidor
  • Kolacja: 150 g pieczonej wołowiny

3. dzień

  • Śniadanie: 100 g twarogu
  • Drugie śniadanie: 1 kiwi lub 1 pomarańcza;
  • Obiad: 200 g gotowanej ryby
  • Podwieczorek: 1 marchewka lub 1 bułgarska papryka
  • Kolacja: 150 g pieczonego kurczaka

Dieta witaminowa i białkowa

4 dzień

  • Śniadanie: 40 g twarogu chudego
  • Drugie śniadanie: 1 pomarańcza
  • Obiad: 200 g pieczonej ryby
  • Podwieczorek: sałatka ze świeżej kapusty i pietruszki
  • Kolacja: 150 g gotowanego kurczaka

5 dzień

  • Śniadanie: 2 jajka przepiórcze i kawałek sera
  • Drugie śniadanie: 1 jabłko lub 1 kiwi
  • Obiad: 200 g gotowanego królika
  • Podwieczorek: 1 gotowane buraki
  • Kolacja: 100 g pieczonej ryby.

Menu na następne pięć dni możesz powtórzyć. Zaleca się stosowanie tej diety od 2 do 3 miesięcy.

Comments

Loading...
error: Zakaz kopiowania !!