Jak dobrze spać i budzić się wypoczętym. Oto kilka wskazówek, dzięki którym będzie spała jak dziecko.

Sen jest podstawą prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.  Odpowiada nie tylko za skuteczny odpoczynek i regenerację, ale również za naszą formę w dniu następnym. Dowiedz się jak dobrze spać, aby w pełni wykorzystać swój potencjał, być aktywniejszym, a jednocześnie dobrze wypoczętym.

1. Przed pójściem spać wypij coś ciepłego.

Postaw na zieloną herbatę lub ziołowe napary. Sprawdzi się również przegotowana woda lub ciepłe mleko z miodem. Pamiętaj, żeby nie były to napoje mocne, zawierające kofeinę lub inne substancje pobudzające.

2. Przebywaj na świeżym powietrzu.

Aktywność fizyczna zawsze dobrze wpływa na jakość snu – ćwicz w miarę możliwości regularnie i spaceruj.

3. Dbaj o długość snu.

Każdy z nas ma indywidualne potrzeby dotyczące czasu snu, naukowcy zalecają jednak 7-8 godzin nieprzerywanego snu na dobę. Ważne też, by zasypiać i wstawać mniej więcej o tych samych godzinach.

4. Kawa nie jest naszym sojusznikiem.

Często kiedy czujemy senność, sięgamy po filiżankę małej czarnej. Nie jest to jednak dobre rozwiązanie jeśli miewasz problemy ze snem. Kawa zawiera kofeinę, która nie tylko pobudza organizm, ale także uniemożliwia wchłanianie adenozyny, składnika, który umożliwia uspokojenie i wyciszenie. W efekcie możemy tylko zwiększyć kłopoty z zaśnięciem.

5. Zadbaj o świeże powietrze.

Przed snem przewietrz sypialnię i zadbaj o właściwą temperaturę (nie może być ani za ciepło ani za zimno).

6. Przygotuj dodatkowe poduszki.

Chociaż może wydawać się to mało istotne, to na czym i z czym śpisz, ma znaczenie. Pozycja, w której lubisz spać, wymaga odpowiedniego wsparcia. Jeśli śpisz na plecach – użyj poduszek na wysokości talii oraz pod kolanami. Śpiąc na boku – poduszkę umieść między nogami. Jeżeli najczęściej spisz na brzuchu, dodatkowa poduszka powinna znaleźć się pod podbrzuszem. Używając dodatkowych poduszek zmniejszysz obciążenie kręgosłupa poprawiając pozycję podczas snu.

7. Wygoń pupila na jego legowisko.

Chociaż jest to bardzo miłe i kuszące, by pozwolić zwierzakowi spać w łóżku razem z nami – statystyki nie kłamią. Jeśli śpisz ze swoim pupilem, jakość Twojego snu jest znacznie gorsza, co potwierdza ponad 64% osób tak postępujących. Skarżą się oni na problemy ze spokojnym snem i wybudzenia w trakcie nocy.

8. Komórkę zostaw za drzwiami sypialni.

Urządzenia mobilne emitują tzw. niebieskie światło. Jest ono niebezpieczne dla naszych organizmów. Zaburza ono produkcję hormonu melatoniny, który odpowiada za zdrowy i spokojny sen. Melatonina jest produkowana po zmroku, by zapewnić nam dobry sen. Patrząc w urządzenia mobilne, zaburzamy naturalny rytm i nie pozwalamy naszemu organizmowi wyciszyć się i zapaść w sen. Najlepiej więc kilka godzin przed snem wyłączyć laptopa i komórkę oraz zostawić je za drzwiami sypialni.

9. Pamiętaj o lawendzie.

Zapach lawendy koi nerwy i uspokaja. Już od wieków używana jest ona w olejkach zapachowych i świecach dlatego warto umieścić je tuż koło łóżka. Można również użyć gałązek lawend, na przykład jako element dekoracyjny sypialni.

10. Czosnek pod poduszkę.

Choć zabrzmi to paradoksalnie, metoda ta stosowana jest już od starożytności. Czosnek wydziela zapach siarki, która uspokaja i odpowiada za poprawę jakości snu. Warto sprawdzić tę metodę, w końcu starożytni wiedzieli jak dobrze spać.

Comments

Loading...
error: Treść zabezpieczona !!