Jak jeść i nie przytyć: dowiedz się, o której porze jedzenie jest wchłaniane, a kiedy zamienia się w tłuszcz.

Większość diet koncentruje się na tym, co i ile trzeba jeść, aby schudnąć. Jednocześnie ignorują godzinę posiłku.

Ale zwolennicy żywienia według biorytmów działają inaczej: jedzą wszystko, ale w ściśle ograniczonym czasie.

Rytmy biologiczne to cykliczne zmiany w ciele. Każdy narząd i układ narządów ma własne okresy wzrostu i spadku aktywności. Tak więc, jeśli planujesz odżywianie zgodnie z nimi, jedzenie będzie trawione dziesięć razy lepiej, a metabolizm przyspieszy. Po krótkim czasie zauważysz, jak waga zaczyna sama spadać.

Kiedy jeść najlepiej

Na podstawie badań godzin aktywności narządów dietetycy opracowali plan odżywiania.

Od 6 do 10 rano jelita i żołądek są maksymalnie aktywne. W tej chwili najlepiej zjeść śniadanie. Podczas przygotowywania posiłku wypij szklankę wody z łyżeczką soku z cytryny i taką samą ilością miodu.

angielskie śniadanie

Na śniadanie wybierz produkty bogate w błonnik, węglowodany i białko. Najlepsze są jajka, twardy ser , masło, chleb pełnoziarnisty. Jedzenie jest całkowicie wchłaniane i przekształcane w energię.

Nie popełniaj błędu rano w postaci śniadania złożonego z płatków owsianych na wodzie lub niskotłuszczowego jogurtu. Twój pierwszy posiłek powinien być królewski!

Od 9 do 11 i od 11 do 13 śledziona i serce ciężko pracują. Czas na wysiłek umysłowy i lekką przekąskę. Wystarczy herbata z garścią suszonych owoców lub jogurt bananowy.

Od 13 do 15 jelita i żołądek są ponownie włączone do pracy. Ale jednocześnie organizm ma w tym czasie dużo amylazy i proteazy – enzymów przetwarzających cukier i skrobię.

Aby utrzymać zdolność do pracy na tym samym poziomie, zjedz porcję (150 g) chudego mięsa np. z kurczaka lub rybę z warzywami na przystawkę.

gulasz mięsny

Od 16 do 17 lat aktywowany jest system wydalniczy: pęcherz, gruczoły potowe. Spalanie tłuszczu rośnie. Spędź tę godzinę bez jedzenia. Jest to idealny czas na sport. Nie zapomnij uzupełnić utraty płynów i wypić co najmniej 2 szklanki wody!

Od 17 do 19 -czas, aby zaspokoić głód i zrelaksować się. Pieczone warzywa z rybą lub kurczakiem, twarożkiem i niesłodzonymi owocami są w sam raz. Należy pamiętać, że wieczorny posiłek powinien być o połowę mniejszy niż obiad.

ryba z warzywami

Po około 19 godzinach przewód pokarmowy zwalnia.  Aby w czasie kładzenia się do łóżka nie doznać nagle uczucia głodu, wypij szklankę kefiru.

Od 20 do 21 zaczyna się wytwarzanie melatoniny – hormonu, który przygotowuje organizm do snu. Przyczyniają się do tego: bezkofeinowa herbata z  rumianku, melisy, tymianku. Uspokoi ona układ nerwowy, przygotuje ciało do relaksu.

Od 22 do 24 roku wzrasta stężenie melatoniny i hormonu wzrostu odpowiedzialnego za wzrost u dzieci i metabolizm u dorosłych. Faza aktywnej odnowy i spalania tłuszczu. Pod warunkiem, że śpisz w tym czasie możesz stracić do 900 kcal!

prawidłowe odżywianie

Jedzenie według biorytmów jest łatwe, a rezultat jest zauważalny nie tylko w liczbie straconych kilogramów. Znacząco poprawisz swoje samopoczucie!

Radość o poranku, dobry nastrój w ciągu dnia, brak „tortur” spowodowany głodem i załamaniami nerwowymi.

Dziękujemy za przeczytanie artykułu, nie zapomnij wspomnieć o nim przyjaciołom, aby poznali prosty sekret utraty wagi.

Comments

Loading...
error: Zakaz kopiowania !!