Punkty uciskowe – Uwolnij się od męczących dolegliwości: bólu głowy, nudności, zmęczenia. To działa.

Punkty uciskowe są to miejsca znajdujące się na naszym ciele, które odpowiednio pobudzone i stymulowane pomagają nie tylko złagodzić niektóre dolegliwości, ale także działają relaksująco i odprężająco. Techniki stosowania punktów uciskowych są bardzo proste.

Dzięki temu można stosować je samemu, bez wątpliwości, że mogą stanowić zagrożenie dla naszego zdrowia. Stosowanie technik uciskowych z pewnością może zastąpić wspomaganie w celu uśmierzenia bólu za pomocą środków farmakologicznych. Punkty uciskowe pozwolą ograniczyć ból czy zmęczenie za pomocą odpowiedniej ich aktywacji.

Uwolnij się od męczących dolegliwości!

Punkty uciskowe, a bóle głowy

Punkty uciskowe są jednym ze sposobów na łagodzenie bólów głowy, w szczególności tych, które związane są ze stresem.

Aby zapomnieć o bólu głowy należy uciskać każdą dłoń w czasie około 30 sekund. Prawidłowe uciskanie w celu uśmierzenia dolegliwości należy rozpocząć od znalezienia na dłoni odpowiedniego punktu. Punkt ten znajduje się tam gdzie zaczyna się nadgarstek, na linii małego palca. Kiedy miejsce to zostanie określone, należy je uciskać, jednak nie dłużej niż 30 sekund.

Taka sama procedura dotyczy także drugiej dłoni. Jeżeli uciskanie dłoni wykonuje inna osoba, wówczas skuteczne jest uciskanie dłoni w jej środkowej części, znajdującej się tuż nad nadgarstkiem.

3. Punkty nacisku, a łagodzenie nudności

Punkty uciskowe pomagają także w łagodzeniu nudności, czy zawrotów głowy. Przyczyny tych dolegliwości mogą być związane ze spadkiem ciśnienia, obecności wysokich temperatur, mogą być także rezultatem oddziaływania czynników atmosferycznych.

Aby uśmierzyć nudności należy uciskać punkt zwany osierdziem. Osierdzie związane jest z takimi narządami jak żołądek, czy głowa. Dzięki temu odpowiednie stymulowanie osierdzia pomaga w zwalczaniu bólu związanego z tymi narządami.

Punkt osierdzia, który należy uciskać w tym przypadku znajduje się pomiędzy dwoma widocznymi  ścięgnami po wewnętrznej stronie nadgarstka. Do uciskania przestrzeni pomiędzy ścięgnami najlepiej wykorzystać dwa palce: środkowy i wskazujący . Masaż w celu uśmierzenia nudności powinien być wykonywany przez około 2 minuty.

Punkty uciskowe, a łagodzenie zmęczenia

Za pomocą punktów uciskowych można redukować także oznaki zmęczenia. Punkt lokalizacji tego miejsca jest bardzo prosty, ponieważ jak mówi sama potoczna nazwa ” trzecie oko”, punkt ten znajduje się pomiędzy oczami nad przegrodą nosową.

Prawidłowe uciskanie w tej sytuacji polega na wykorzystaniu serdecznego palca i uciskaniu wskazanego miejsca przez około 20 sekund. Po upływie tego czasu należy odczekać około 10 sekund, a następnie ponownie powtórzyć uciskanie przez kolejne 20 sekund. Uciskanie można przeprowadzać o każdej porze dna w momencie odczuwania dyskomfortu z powodu zmęczenia, czy uczucia senności.

Tą techniką szczególnie powinny zainteresowane być osoby, które spędzają znaczną część dnia przed komputerem.

Comments

Loading...
error: Treść zabezpieczona !!