Zapomnij o bólu i lekach przeciwbólowych. Dzięki tym ćwiczeniom Twoje ciało będzie rozciągnięte i zrelaksowane.

Słyszeliśmy już o korzyściach i znaczeniu rozciągania w wychowaniu fizycznym w szkole podstawowej. Jednak wiele osób nadal nie traktuje tego poważnie.

Na podstawie zalecanych ćwiczeń rozciągających wiele osób jest przekonanych, że te ćwiczenia mogą naprawdę poprawić jakość twojego życia. Wypróbuj je i przekonaj się sam!

1. Przechyl głowę w kierunku kolan

Usiądź na ziemi, wyciągnij prawą nogę w bok, zegnij lewe kolano i przyłóż stopę lewej nogi do wewnętrznej strony uda. Pochyl się w prawo i przytul prawą nogę obiema rękami. Przytrzymaj przez 60 sekund, a następnie zmień strony.

2. Pozycja żaby

Usiądź na podłodze ze stopami za pośladkami i szeroko rozstaw kolana. Nie podnosząc nóg z podłogi, podnieś pośladki i wyciągnij ręce jak najdalej do przodu. Rozciągnij nogi, aż poczujesz, że mięśnie ud się rozciągają. Utrzymaj tę pozycję przez 2 minuty.

3. Kobra

Połóż się na brzuchu, odciągnij nogi do tyłu i oprzyj ręce na podłodze, umieszczając je pod ramionami. Podnieś górną część ciała z podłogi prostymi łokciami. Utrzymaj tę pozycję przez 2 minuty.

4. Baldachim

Połóż dłonie i stopy na podłodze i rozłóż je na szerokość bioder i ramion. Trzymaj ręce i stopy wyciągnięte, pozostań w tej pozycji przez 2 minuty.

5. Skręt w pozycji siedzącej

Usiądź na podłodze i rozłóż obie stopy przed sobą. Zegnij lewe kolano i połóż na nim prawy łokieć. Połóż lewą rękę na podłodze za sobą i spójrz przez lewe ramię. Przytrzymaj przez 60 sekund, a następnie zmień strony i powtórz.

Pozytywne efekty ćwiczeń

1. Lepszy sen

Wykazano, że rozciąganie przed snem łagodzi napięcie mięśni i zapobiega skurczom. Dzięki temu poprawi jakość snu, a rano poczujesz się pełen energii.

2. Wysportowane, rozciągnięte ciało

Oprócz pozytywnego wpływu na zdrowie ćwiczenia te mają również pozytywny wpływ na kontury ciała. Przede wszystkim jednak zwiększają elastyczność i są najlepszym sposobem na trening zesztywniałych mięśni po całym dniu pracy.

3. Pozbądź się zmęczenia

To 10-minutowe ćwiczenie rozciągające pomoże znacząco zwiększyć poziom energii. Nie będziesz już tak zmęczony, wręcz przeciwnie, będziesz znacznie bardziej produktywny.

4. Ból pleców zniknął

Jeśli prowadzisz siedzący tryb życia, prawdopodobnie odczuwasz ból pleców. Te ćwiczenia nie zajmą Ci dużo czasu, a wynik będzie zaskakująco dobry.
5. Lepsza koordynacja
Rozciąganie pomoże zrównoważyć napięcie mięśni i rozwinąć poczucie równowagi.

6. Lepsze reakcje na stresujące sytuacje

Kiedy jesteś zdenerwowany, twoje mięśnie napinają się. Winna jest psychosomatyka. Te ćwiczenia są relaksujące i pomagają złagodzić stres.

7. Poprawia się przepływ krwi do organizmu

Jeśli masz zimne dłonie i stopy, również w tym obszarze odczujesz zmianę. Ćwiczenia te poprawiają przepływ krwi w organizmie, co oznacza, że ​​tlen i składniki odżywcze aktywnie przepływają do narządów w całym ciele. Dzięki temu wszystkie części ciała zostaną równomiernie ukrwione.

16 total views, 5 views today

Comments

Loading...
error: Treść zabezpieczona !!