Codzienne nawyki, które mogą ochronić Cię przed problemami zdrowotnymi: Koniecznie je zapamiętaj

Ból jest najczęstszym powodem konsultacji z lekarzem pierwszego kontaktu na całym świecie.

Większość tego fizycznego bólu jest wynikiem naszego szybkiego stylu życia lub siedzącego trybu życia. Bólom tym można zapobiec, przestrzegając kilku nawyków, które należy zastosować w życiu codziennym i które są bardzo proste. Dowiedz się więcej o nich w tym artykule.

Ból głowy

Unikaj patrzenia na monitor przez długi czas

Czucie zmęczonych oczu często może powodować bóle głowy. Jeśli wytężasz oczy przez długi czas, w końcu się zmęczą i zaczną boleć. Możesz tego uniknąć za pomocą prostej metody 20-20-20. Oznacza to, że co 20 minut patrzysz bezpośrednio na obiekt oddalony od ciebie o około 20 stóp (około 6 metrów) i możesz na niego patrzeć przez około 20 sekund.

Unikaj promieni słonecznych przez dłuższy czas

Narażenie na bezpośrednie działanie promieni słonecznych przez dłuższy czas może powodować rozszerzenie naczyń krwionośnych w mózgu i wzrost temperatury skóry , co prowadzi do bólu.

Blask słońca może również prowadzić do podrażnienia oczu, co prowadzi do bólów głowy. Zawsze noś kapelusz i okulary przeciwsłoneczne, gdy planujesz przebywać na słońcu przez dłuższy czas, aby uchronić się przed możliwymi bólami głowy.

Gorący prysznic

Ciepły prysznic pomaga rozluźnić napięte mięśnie i może złagodzić bóle głowy. Podobne efekty może mieć zastosowanie podgrzewanej poduszki.

Unikaj palenia i alkoholu

Nikotyna obecna w papierosach jest substancją wazoaktywną. Oznacza to, że zmienia rozmiar naczyń krwionośnych w mózgu i powoduje bóle głowy. Dym papierosowy może również powodować bóle głowy, podrażniając nos i gardło.

Podobnie alkohol powoduje obrzęk naczyń krwionośnych , co powoduje bóle głowy. Najgorszą przyczyną bólu jest czerwone wino , ponieważ zawiera tyraminę, histaminę i siarczyny – substancje, które kojarzą się z bólami głowy.

Zmniejsz kofeinę

W niewielkich ilościach kofeina może pomóc złagodzić bóle głowy i dlatego jest częścią niektórych leków na ból głowy. Jednak regularne spożywanie kofeiny w postaci kawy, herbaty czy napojów bezalkoholowych może prowadzić do bólu spowodowanego uzależnieniem organizmu od kofeiny.

Naukowcy odkryli, że ból głowy może być objawem odstawienia niedoboru kofeiny, który występuje u 50% osób regularnie pijących kawę.

Pić dużo wody

Odwodnienie jest częstą przyczyną bólów głowy. Aby tego uniknąć, utrzymuj odpowiednie nawilżenie.Należy jednak pamiętać, że nadmierne nawodnienie może prowadzić do hiponatremii, stanu, w którym sód we krwi jest zbyt niski. Może to prowadzić do bólów głowy, nudności i wzdęć – objawów, które można łatwo pomylić z objawami odwodnienia.

Bod Tong Zi Liao

Umiejscowienie: Znajduje się na czubku głowy wzdłuż boków czoła na tzw. skroniach.

Efekty: Delikatny masaż tego punktu łagodzi zmęczenie oczu i pomaga pozbyć się migreny. Masuj ten punkt powoli i delikatnie opuszkami palców, aż poczujesz ulgę.

Ból gardła

Ćwiczenie na silne mięśnie szyi

Najczęstszą przyczyną bólu są sztywne mięśnie ramion i szyi. Najlepszym sposobem radzenia sobie z tym jest ćwiczenie wzmacniające te mięśnie.

Dąż do lepszej postawy

Podczas siedzenia ważne jest, aby siedzieć prosto. Jeśli to możliwe, wybierz krzesło z oparciem. Jeśli pracujesz przy komputerze lub laptopie, dostosuj jego wysokość , aby nie mieć zgiętej szyi podczas pracy.

Ćwicz jogę

Joga pomaga wzmocnić mięśnie szyi i pleców , a także łagodzi napięcie.

Popraw swoje nawyki dotyczące snu

Spanie na plecach to najlepsza pozycja do podparcia pleców, ale najlepiej jest podłożyć zwinięty ręcznik pod kolana. Unikaj spania na brzuchu i nie używaj więcej niż jednej poduszki. Preferuj użycie specjalnej poduszki ortopedycznej.

Ból pleców

Siedząc, dąż do neutralnej pozycji ciała

Zawsze trzymaj ciało prosto podczas siedzenia . Pomaga zmniejszyć napięcie kręgosłupa i zapobiega bólowi pleców.

Rozciągnij mięśnie podtrzymujące dolną część pleców

Różne ćwiczenia, takie jak odwracanie kręgosłupa w pozycji leżącej i inne pozycje rozciągające , mają kluczowe znaczenie dla utrzymania zdrowych pleców bez bólu.

Rozciągnij skrócone ścięgna na nogach

Ścięgna podkolanowe są często skracane, dlatego dobrze jest je rozciągać. Ucisk na dolną część pleców zostaje zwolniony, a ból ustępuje.

Ćwicz ćwiczenie z kobrą

Ta pozycja pomaga rozciągnąć mięśnie ramion. Rozluźnia sztywność dolnej części pleców i wzmacnia kręgosłup.

Pływanie

Pływanie wzmacnia mięśnie pleców i brzucha. Wyporność wody pomaga również rozluźnić stawy.

Ból stóp

Noś wygodne buty

Chodzenie, stanie i bieganie wywierają zwiększony nacisk na nasze stopy. Noszenie nieodpowiednich i niewygodnych butów może pogorszyć sytuację. Dlatego znajdź odpowiednie buty i unikaj bólu stóp. Odpowiednie obuwie to najlepsza profilaktyka.

Rozciągnij swoje palce

Usiądź na krześle lub na podłodze z prawą nogą skrzyżowaną na lewym udzie . Złóż palce lewej ręki na palcach prawej stopy. Zsuń palce na 10 sekund, a następnie rozsuń je na 10 sekund.

Masaż łuku stopy

Stań nad piłką tenisową tak, aby znalazła się bezpośrednio pod łukiem stopy. Powoli obracaj piłkę wzdłuż całej stopy przez 3 minuty. Powtórz to ćwiczenie na drugiej nodze. Bardzo ważne jest, aby człowiek wiedział, co go boli i jak zachować zdrowie. Unikając złych nawyków, możesz znacznie poprawić jakość swojego życia.

672 total views, 1 views today

Comments

Loading...
error: Treść zabezpieczona !!