Zrównoważona dieta, która odmieni Twoją sylwetkę – szybko zauważysz, że Twój brzuch maleje.

Dieta wyszczuplająca – stracisz 5 kg w 2 tygodnie

Według wielu osób najskuteczniejszym sposobem na szybkie schudnięcie jest zaprzestanie jedzenia na jakiś czas. Taki sposób nie jest jednak ani dobry dla naszego zdrowia, ani efektowny. Po szybkim zrzuceniu wagi może pojawić się efekt jojo, a tego na pewno nie chcemy.

Zbędne kilogramy najlepiej stracić stosując zrównoważoną dietę. Dzięki niej nasze ciało otrzyma niezbędne składniki do normalnego funkcjonowania, a my nie będziemy chodzić przez cały czas głodni.

Posiłki z mniejszą ilością kalorii

Odpowiednia dieta wyszczuplająca powinna zawierać posiłki bez dużej ilości kalorii. Zmniejszamy również porcje. Oto przykładowa dieta, którą możemy stosować przez 5 dni. Jej podstawą są produkty bogate w błonnik oraz białko. Węglowodany zostały zmniejszone do minimum.

Dzień 1

Śniadanie – wypij szklankę wody z sokiem z cytryny na czczo. Po około 30 minutach zjedz śniadanie składające się z 200 ml jogurtu naturalnego bez tłuszczu i jedną łyżką otrębów owsianych. Do tego ugotuj dwa jajka. Po około godzinie wypij herbatę lub kawę bez dodatku cukru.

Obiad – przygotuj około 200 g sałatki z warzyw i zielonych liści (np. rukola, sałata, szpinak). Ugotuj 150 g piersi z kurczaka i zjedz to wszystko razem z jedną kromką chleba pełnoziarnistego.

Kolacja – przygotuj zupę marchewkową (350 g) i herbatę bez cukru.

Dzień 2

Śniadanie – na czczo wypij szklankę wody z dodatkiem cytryny. Po 30 minutach zjedz śniadanie – około 100 g chudego twarogu z posiekanym koperkiem i połową papryki. Wypij także szklankę zielonej herbaty bez cukru.

Obiad – krem z marchwi (350 g) i gotowana pierś z kurczaka (100 g).

Kolacja – przygotuj sałatkę z połowy awokado, kukurydzą z puszki (około 100 g) i z dodatkiem ziół. Sałatkę wymieszaj razem z sokiem z cytryny i oliwą z oliwek. Do tego zjedz 2 kromki chleba pełnoziarnistego lub z otrębów owsianych.

Dzień 3

Śniadanie – wypij na pusty żołądek szklankę wody z sokiem z cytryny, a po 30 minutach zjedz śniadanie. Przygotuj 200 g płatków owsianych.

Ugotuj je na wodzie z dodatkiem suszonych owoców (np. morele, śliwki i rodzynki). Nie dodawaj cukru. Wypij filiżankę zielonej herbaty bez cukru.

Obiad – ugotuj gulasz z jednej cukinii i przygotuj rybę morską na parze (200 g).

Kolacja – zjedz sałatkę z połówki awokado, ziołami i kukurydzą z puszki (około 100 g). Dodaj oliwę i sok z cytryny. Sałatkę zjedz z kromką chleba z otrębów owsianych.

Dzień 4

Śniadanie – wypij szklankę wody z cytryną na pusty żołądek. Po około 30 minutach na śniadanie zjedz 200 ml jogurtu naturalnego (0% tłuszczu) zmieszanego z jedną łyżką otrębów owsianych i dwa ugotowane jajka. Po godzinie wypij kawę lub czarną herbatę bez cukru.

Obiad – przygotuj gulasz z jednej cukinii i rybę morską na parze (200 g)

Kolacja – sałatka z marchwi, selera i jabłka (250 g), doprawiona oliwą z oliwek i sokiem z cytryny. Zjedz ją z dwiema kromkami chleba pełnoziarnistego lub z otrębami owsianymi.

Dzień 5

Śniadanie – wypij szklankę wody z dodatkiem cytryny na czczo. Po pół godzinie zjedz chudy twaróg (100 g) z koperkiem i połową papryki. Wypij do tego zieloną herbatę bez cukru.

Obiad – 250 g sałatki z tartej marchewki, selera i jabłka z oliwą z oliwek i sokiem z cytryny oraz 1 klops z piersi z indyka.

Kolacja – sałatka (200 g) składająca się z warzyw i zieleniny (np. liście sałaty, rukola, szpinak), twardy ser (20 g) i jedna kromka chleba pełnoziarnistego.

Aby zapobiec zaparciom i przyspieszyć metabolizm należy wypijać w trakcie takiej diety co najmniej 2 litry wody dziennie.

Dietę wyszczuplającą powtarzamy 3 razy. W każdym 5-dniowym cyklu powinniśmy schudnąć około 1-1,5 kg.

Comments

Loading...
error: Treść zabezpieczona !!