To skuteczne ćwiczenie pomaga przy żylakach: Natychmiast poczujesz zmianę

Jeśli cierpisz na żylaki , jest całkiem możliwe, że Twój lekarz zalecił Ci regularne ćwiczenia.

Ćwiczenia pomagają utrzymać zdrową wagę, co może złagodzić objawy spowodowane obrzękiem żył, ale niektóre ćwiczenia mogą pogorszyć Twój problem zdrowotny. Na przykład podnoszenie ciężarów zapobiega przepływowi krwi między nogami a sercem, powodując gromadzenie się krwi i uszkodzenie żył.

Chociaż żylaków nie można wyleczyć na stałe bez leczenia, regularne wykonywanie odpowiednich ćwiczeń może zapobiec postępowi tego uciążliwego stanu. To zbiór skutecznych ćwiczeń , które nie wymagają specjalnego sprzętu i można je wykonywać praktycznie wszędzie.

1. Jazda na rowerze w powietrzu

Jazda na rowerze stymuluje mięśnie łydek i utrzymuje prawidłowy przepływ krwi. Możesz wykonać to ćwiczenie nawet wtedy, gdy nie masz roweru lub gdy na dworze pada deszcz. To jedno z najlepszych ćwiczeń na ból nóg i żylaki w historii.

Dodatkowo modeluje uda i podbrzusze. Połóż się na plecach i unieś nogi w powietrze, aby osiągnąć kąt 90 °. Powoli kopnij prawą nogę, trzymając lewą zgiętą. Przywróć prawą nogę do pozycji wyjściowej, przełącz i powtórz.

2. Podnoszenie nóg

To proste ćwiczenie nie wymaga specjalnego sprzętu. Regularnie wykonywany może poprawić krążenie krwi w żyłach.  Połóż się prosto na plecach. Podnieś płynnie jedną nogę, przytrzymaj ją w powietrzu przez kilka sekund, a następnie zmień nogi. Powtarzać.

3. Wykroki

Kiedy robisz wypady, trenujesz mięśnie nóg, co zwiększa przepływ krwi do serca. W rezultacie serce pracuje ciężej i pomaga utrzymać żyły w dobrej kondycji. Stań prosto z rękoma na boki. Zrób duży krok do przodu lewą stopą.

Zacznij zginać lewe kolano, trzymając plecy prosto i patrząc przed siebie. Zegnij kolano, aż osiągnie kąt 90 °. Przytrzymaj w tej pozycji przez 10 sekund, a następnie wróć do pozycji stojącej. Zmień nogi i powtórz.

4. Podnoszenie stóp

To ćwiczenie buduje siłę mięśni łydek i poprawia krążenie krwi w organizmie. Nie wymaga dużego wysiłku i mogą to zrobić osoby, które od dłuższego czasu nie ćwiczą. Stań prosto z szerokimi biodrami stóp. Powoli unieś palce stóp, aby pięty oderwały się od podłoża i rozciągnęły mięśnie łydek. Powtarzaj tyle razy, ile możesz.
5. Kołysanie się na stopach

Kołysanie jest podobne do podnoszenia na palcach. Jednak pomaga również między innymi w równowadze.  Stań prosto ze złączonymi piętami i oderwij palce od ziemi. Wtedy wręcz przeciwnie, stań na palcach. Powoli zmieniaj ten ruch i przechodź od palca do pięty.

6. Zginanie palców

Zginanie palców to łatwe ćwiczenie, które możesz wykonać nawet podczas przerwy w pracy. W domu połóż się na macie z nogami wyciągniętymi przed siebie. Wyciągnij palce do przodu jak najdalej, a następnie do tyłu. Powtórz ten rytm 20 razy na jednej nodze.

7. Podnoszenie nóg

Jeśli cierpisz na żylaki, lekarze zalecają podnoszenie nóg do lub powyżej poziomu serca, jeśli to możliwe. Pomaga złagodzić opuchnięte lub obolałe stopy i poprawia przepływ krwi do reszty ciała.  Połóż się na plecach, unieś nogi bezpośrednio w powietrze lub oprzyj je o ścianę. Utrzymaj tę pozycję przez kilka minut, a następnie postaw stopy na ziemi.

BONUS: Obmyj stopy zimną wodą

Zimne prysznice poprawiają krążenie krwi i zmniejszają prawdopodobieństwo gromadzenia się krwi w żyłach. Codzienny zimny prysznic może pomóc złagodzić występowanie żylaków. Poprawa przepływu krwi wpływa również korzystnie na ogólny stan układu krążenia.

573 total views, 3 views today

Comments

Loading...
error: Treść zabezpieczona !!