Rada neurochirurga: 4 ćwiczenia łagodzące ból pleców w 10 minut – Nic nie pomogło mi bardziej!

Około 54% osób skarży się na ból pleców, z których większość jest związana z brakiem ruchu lub aktywności fizycznej. Jeśli należysz do tej grupy i chciałbyś pracować nad tym problemem, znaleźliśmy skuteczne ćwiczenia zalecane przez neurochirurgów, które pomogą Ci pozbyć się bólu.

Ćwiczenia działają również na wzmocnienie głębszych mięśni, to one mają fantastyczny wpływ na zdrowie kręgosłupa.

1. Ćwiczenie

Instrukcja:

Połóż się na plecach ze zgiętą nogą. Chwyć prawe kolano i pociągnij prawą nogę do pozycji wyprostowanej. Dociśnij łopatki do podłogi i owiń ramiona z tyłu uda. Jeśli ćwiczysz prawidłowo, powinieneś poczuć rozciąganie mięśni z tyłu ud i łydek.

Wytrzymaj w tej pozycji przez 10 sekund i powtórz ćwiczenie 2 razy z każdą nogą. Ćwiczenia rozciągające są bardzo skuteczne i wspomagają również mięśnie innych części ciała.

2. Ćwiczenie

Instrukcja:

1. Połóż się na plecach. Zegnij obie nogi i owiń ramiona wokół obu kolan. Przyciągnij kolana bliżej klatki piersiowej. Im bardziej je przyciągasz, tym większe napięcie odczuwasz w dolnej części pleców i ud.

Przytrzymaj przez 20 sekund i powtórz 2 razy. Ćwiczenie to głównie zwiększa zakres ruchu mięśni dolnej części pleców. Ćwiczenia zapewniają również zdrowy przepływ krwi.

441,836 total views, 3,566 views today

Comments

Loading...
error: Treść zabezpieczona !!