Jak złagodzić ból kręgosłupa nawet bez ćwiczeń: 6 pozycji, które z pewnością pomogą Ci z tym problemem.

Coraz więcej osób skarży się na bóle pleców. Powodem są często długie godziny pracy i zła postawa. Długotrwałe siedzenie powoduje więcej szkód w ciele, niż można sobie nawet wyobrazić, a efektem ubocznym jest przewlekły ból pleców.

Jeśli nie masz czasu na ćwiczenia, ale nadal chcesz zrobić coś, aby pozbyć się bólu pleców bez napychania się lekami, wypróbuj te 6 łatwych pozycji.

1. Obróć swoje ciało

Ta pozycja pomoże Ci rozluźnić mięśnie pleców i rozładować napięcie w ciele. Połóż się wygodnie na plecach. Zegnij nogi w kolanach, a następnie zegnij obie w jedną stronę, jednocześnie obracając górną część ciała w przeciwną stronę. Jeśli jesteś początkujący, możesz utrzymać wyprostowaną górną część ciała.

Nie podnoś bioder ani pleców i utrzymuj je na poziomie powierzchni. Przytrzymaj pozycję przez 2-3 minuty, a następnie zmień strony. Powtarzaj ten proces przez kilka minut , a poczujesz różnicę. Możesz również trzymać ręcznik pod kolanami, aby zapewnić dodatkowe wsparcie i wygodę.

2. Połóż się i podnieś górną połowę ciała

Prawdopodobnie najłatwiejszą ze wszystkich pozycji jest ta. W jodze nazywana jest „kobrą” i naprawdę pomaga w ujędrnianiu ciała i wzmacnianiu mięśni brzucha. Dodatkowo dzięki niemu plecy będą miały lepsze podparcie , a ból zostanie złagodzony. Połóż się na brzuchu i trzymaj nogi razem.

Powoli podnieś łokcie pod ramiona i unieś twarz i klatkę piersiową jak dumny sfinks Utrzymuj ramiona rozluźnione, ale staraj się unosić kręgosłup tak, aby dolna część ciała dotykała maty. Utrzymaj tę pozycję przez minutę lub 2. Powtórz 4 do 5 razy.

3. Pociągnij kolana w kierunku klatki piersiowej

Złagodź ból pleców i dolnej części pleców dzięki tej pozie. Połóż się na plecach i ugnij kolana. Trzymaj stopy prosto na ziemi. Podnieś jedno kolano do klatki piersiowej, a drugie trzymaj prosto na ziemi. Przytrzymaj przez kilka sekund i powtórz 3-4 razy. Zmień kolana. Kiedy to zrobisz, twoja masa ciała będzie naciskać na twoje plecy, rozciągając mięśnie i dając ci naturalny masaż.

4. Z ciała zrób cyfrę 4

Ta pozycja rozciąga uda i biodra oraz zmniejsza napięcie w dolnej części pleców. Połóż się na plecach i ugnij kolana. Powoli skrzyżuj prawą nogę i połóż ją na lewym kolanie, tworząc cyfrę „4”. Teraz spróbuj przesunąć lewą nogę w kierunku klatki piersiowej. Przytrzymaj przez kilka minut, a następnie zmień strony. Powtórz w razie potrzeby. Badanie z 2017 roku wykazało, że jeśli chodzi o łagodzenie bólu pleców, ta pozycja jest najskuteczniejsza. Pomoże naprawić uszkodzenia spowodowane wielogodzinnym siedzeniem w jednej pozycji.

5. Pochyl się do przodu i dotknij stóp

Ta pozycja pomaga leczyć ból pleców za pomocą praw grawitacji , a dla większego komfortu możesz użyć poduszki. Usiądź wygodnie z nogami płasko na podłodze. Lekko rozstaw nogi. Pochyl się do przodu i spróbuj dotknąć swoich stóp. Zachowaj spokój, oddychaj głęboko i zrelaksuj się.

Prostsza wersja tego ćwiczenia polega na podłożeniu ręcznika pod kolana i położeniu poduszki na kolanach. Pomogą również uspokoić nerwy.

6. Połóż się na czworakach

Uklęknij i połóż ręce na ziemi przed sobą w pozycji dziecka. Ta pozycja odciąża dolną część pleców i pomaga się zrelaksować. Uklęknij z lekko rozstawionymi kolanami. Powoli przesuń górną część ciała do przodu, tak aby ręce uderzyły o powierzchnię.

Spróbuj napiąć ciało i opuścić czoło. Trzymaj ręce wyciągnięte do przodu i utrzymaj pozę. Powtórz w razie potrzeby. Ta prosta pozycja przeznaczona jest dla początkujących, wzmacnia kręgosłup i uspokaja mięśnie pleców. Wypróbuj te pozy już dziś i zobacz różnicę.

Życzymy powodzenia.

Comments

Loading...