Ból kolana – co należy robić a czego lepiej unikać. Pożegnaj się z bólem kolan raz na zawsze

Ból kolan może być spowodowany kontuzją, źle zagojonymi kontuzjami, urazami oraz innymi problemami zdrowotnymi. Szybkie i gwałtowne ruchy mogą wpływać negatywnie na kolana.

Nasze kolana często cierpią z powodu utrzymywania ciężaru całego ciała, przeciążenia lub energicznych ruchów. Przyczyną bólu kolan mogą być też ostre, chroniczne lub słabo wyleczone urazy lub inne problemy zdrowotne.

Poniżej omówimy możliwe przyczyny bólu kolan, a także podzielimy się najlepszymi domowymi sposobami złagodzenia go za pomocą naturalnych składników, takich jak rośliny, oleje, a nawet warzywa.

Zawsze, gdy cierpisz na przewlekły ból kolana, nie będąc w stanie zidentyfikować żadnego konkretnego urazu, który mógł go wywołać powinieneś wiedzieć, że zgodnie z tradycyjną medycyną chińską kolana są powiązane z nerkami.

Więc jeśli cierpisz na jakiś problem lub ból, powinieneś również skupić się na zdrowiu nerek.

Kiedy nerki zaczną funkcjonować prawidłowo, dolegliwości związane z kolanami mogą po prostu zniknąć.

Co powinienem zrobić?

  • W razie ostrego urazu, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest unikanie energicznych ruchów, zastosowanie zimnych okładów i odpoczynek. Udaj się do lekarza pierwszego kontaktu, aby wykonał odpowiednie badanie, a także diagnostykę.
  • Jeśli problem bólu utrzymuje się przez długi czas, jeśli jest przewlekły, lub jeśli nie pojawia się bez określonej przyczyny lub urazu, powinieneś również udać się do fizjoterapeuty lub osteopaty. Szczególnie polecamy również udanie się do terapeuty, który wykonuje kinesiotaping, z którego korzysta wielu profesjonalnych sportowców z niesamowitymi wynikami.

Przyjrzymy się również kilku najlepszym naturalnym i domowym środkom łagodzącym i leczącym ból kolan.

Okłady z kapusty

Kapusta jest doskonałym środkiem przeciwzapalnym.  Aby przygotować kompres z kapusty umieść liście we wrzącej wodzie na kilka minut.

Następnie lekko je wytrzyj, aby usunąć nadmiar wilgoci. Umieść je bezpośrednio na bolącym kolanie  i przykryj szmatką. Umieść folię aluminiową na wierzchu. Pozostaw okład na 30 minut lub dłużej.

Olejki do masażu

W zależności od potrzeby przygotuj domowy środek leczniczy i stosuj codziennie, aby ogrzać bolącą okolicę lub ją ochłodzić.

  • Jeśli obszar jest objęty stanem zapalnym, zaczerwieniony, a skóra jest ciepła użyj mieszanki 50 ml  olejku migdałowego i 15 kropli olejku miętowego.
  • Jeśli odczuwasz ból, ale obszar jest zimny wymieszaj 50 ml oliwy z oliwek i 15 kropli olejku imbirowego.

Comments

Loading...
error: Treść zabezpieczona !!