3 proste ćwiczenia, które poprawią Twoją postawę: Nigdy więcej zgarbionej szyi – Pomoc w bólu pleców.

Jeśli cierpisz na bóle karku i masz garb szyi, te ćwiczenia są właśnie dla Ciebie. Poprawiają postawę i łagodzą ból pleców!

Jeśli odczuwasz ból kręgosłupa szyjnego i ramion, jest to spowodowane naciskiem wywieranym na mięśnie kręgosłupa szyjnego z powodu złej postawy. Dlatego pozycję głowy należy skorygować i „odepchnąć” do tyłu. Do tego właśnie służą poniższe ćwiczenia.

1. Ćwiczenie

Stań prosto, przytrzymaj podbródek palcem wskazującym i środkowym i delikatnie odchyl głowę do tyłu. Odsuń głowę tak daleko, jak chcesz. Możesz powtórzyć ćwiczenie od 10 do 15 razy z rzędu lub pozostać w pozycji tylnej przez co najmniej 10 sekund i powtórzyć 5 razy.

2. Ćwiczenie

Stań prosto i połóż ręce w pozycji „W”, a następnie popchnij łokcie do tyłu i w dół. Uważaj, aby nie wypychać ramion do góry, lecz ściągać je w dół. Powinieneś czuć skurcze pośrodku pleców.

Kolejną rzeczą, na którą należy uważać podczas tego ćwiczenia, jest to, aby nie wyciągać ponownie głowy do przodu podczas odciągania łopatek do tyłu. To przegapiłoby efekt. Głowę należy delikatnie odchylić do tyłu, tak jak w pierwszym ćwiczeniu. Przy wciągniętych łopatkach przytrzymaj przez 5 sekund, a następnie zwolnij. Powtórz 5 razy.

3. Ćwiczenie

Podczas trzeciego ćwiczenia podnieś ręce do litery „Y”. Ponownie uważaj, aby nie podciągnąć ramion i głowy do przodu. Następnie cofnij dłonie tak daleko, jak ci wygodnie. Powinnaś czuć przyjemne rozciąganie ramion i klatki piersiowej. Utrzymaj tę pozycję przez 2 głębokie oddechy.

Następnie opuść ręce do pozycji „W” łokciami. Wytrzymaj 2 głębokie wdechy i ponownie wydychaj powietrze.

Następnie pociągnij ręce do pozycji „L”, co oznacza, że ​​ramiona są przyciągnięte do ciała. Przedramiona ułożone są poziomo na ziemi.

Na koniec podnieś ręce do pozycji „T”, podnosząc całe ręce tak, aby były na poziomie barków na poziomie gruntu. Nie podnoś ramion, dłonie skierowane do przodu, zdejmij klatkę piersiową i przyciągnij łopatki do siebie. Wstrzymaj przez 2 oddechy i zwolnij.

Wykonuj te ćwiczenia kilka razy dziennie. Widocznie poprawią Twoją postawę. Życzymy powodzenia!

Comments

Loading...