Dlaczego warto tańczyć w każdym wieku. Nie sądziłam, że taniec tak na nas działa.

Coraz częściej można spotkać tańczących starszych ludzi. Niektórzy chodzą na zajęcia taneczne dla przyjemności, inni aby utrzymać sprawność fizyczną, a jeszcze inni szukając przyjaźni i towarzystwa.

Naukowcy z Uniwersytetu Masaryka postanowili zbadać związek między tańcem a młodością i zdrowiem. Doszli do wielu ciekawych wniosków np. tańczący ludzie mają sprawniejszy umysł, są mobilni i łatwiej odzyskują sprawność fizyczną, nawet po udarze.

tańczący starzy ludzie

Powiemy Ci, dlaczego tak ważne jest, aby czasem zatańczyć, nie zważając na wiek!

Korzyści z tańca

Od dawna udowodniono, że czas trwania młodości determinuje nasz mózg. Możesz wyglądać po prostu oszałamiająco, ale co jeśli rozpocznie się demencja starcza, która pociąga za sobą wiele problemów.

Jedna z teorii mówi, że taniec to nie tylko aktywność fizyczna, ale także psychoterapia i dobry sposób zapobieganie demencji i tak zwanym chorobom starości.

tańczący starzy ludzie

Podczas tańca w naszej głowie trwają poważne prace. Budzą się nieaktywne części mózgu. Prawa i lewa półkula zaczynają działać jednocześnie.

Postrzegamy świat jaśniejszy i bardziej obszerny, ponieważ mózg jednocześnie monitoruje rytm, muzykę, kontroluje ruchy ciała.

tańczący starzy ludzie

Grupa naukowców z Uniwersytetu Masaryka postanowiła zbadać wskaźniki zdrowotne osób powyżej 60-tego roku życia, które chodzą tańczyć w lokalnym studiu.

Wyniki wykazały, że są one o wiele zdrowsze. Szybko podejmują decyzje, łatwo znajdują logiczne rozwiązania, doskonale analizują i zapamiętują informacje, a ogólnie ich ciała są znacznie silniejsze i sprawniejsze niż ich rówieśników.

tańczący starzy ludzie

Narządy wewnętrzne otrzymują więcej tlenu. Ponadto podczas tańca ciało wytwarza endorfiny, które są również nazywane hormonami szczęścia. Osoba natychmiast zyskuje ładunek żywotności, który nie opuści go przez cały dzień.

KORZYŚCI Z TAŃCA

Taniec ćwiczy prawie wszystkie mięśnie ciała i pozytywnie wpływa na tkankę stawową.

Zajęcia taneczne trenują układ oddechowy.

Ruch ciała sprawia, że ​​krew przepływa szybciej przez naczynia, dlatego zyskują one dodatkową elastyczność, znika stagnacja. Staje się to skuteczną prewencją chorób sercowo-naczyniowych i teraz tak częstym udarem.

tańczący starzy ludzie

Regularne tańce poprawiają aktywność mózgu i pamięć, zmniejszają ryzyko choroby Alzheimera.

Taniec pomaga wyrazić emocje i uwolnić negatywną energię.

Regularne lekcje tańca pomagają spalić dodatkowe kalorie, co pomaga zmniejszyć wagę.

tańczący starzy ludzie

Wiele zajęć tanecznych ma korzystny wpływ na ludzki układ nerwowy: łagodzi napięcie nerwowe i bóle głowy, stabilizuje ciśnienie krwi.

Ludzie, którzy tańczą zawodowo, nie chorują na chorobę Parkinsona.

Taniec  spowolni proces starzenia się, to nic dziwnego, że mówią: „Ruch – to zdrowie” . Najbardziej optymalny harmonogram zajęć tanecznych dla zdrowej osoby to 3 razy w tygodniu przez 60–90 minut. Ale nie jest konieczne, aby iść do specjalnych studiów tańca. Możesz tańczyć w domu przy ulubionej muzyce lub uczestniczyć w imprezach tanecznych np. w parkach, na festynach itp.

Udostępnij ten ciekawy artykuł znajomym w mediach społecznościowych!

Comments

Loading...
error: Zakaz kopiowania !!