10 prostych ćwiczeń, które są szczególnie przydatne dla kobiet po czterdziestce: Uzdrawiają kręgosłup, poprawiają krążenie krwi i pozbywają się zmęczenia.

Stan pleców i krążenie krwi to podstawa zdrowia każdej kobiety.

Słabe krążenie krwi może powodować szereg problemów zdrowotnych, takich jak problemy ginekologiczne, bóle brzucha, bóle krzyża, hemoroidy, problemy jelitowe i inne.

W jodze istnieją ćwiczenia, które wpływają przede wszystkim na ważne funkcje kobiecego ciała i mogą zapobiegać niektórym komplikacjom zdrowotnym. Dzięki tym ćwiczeniom będziesz w dobrej formie i możesz je wykonywać praktycznie wszędzie.

1. Motyl

Instrukcje: Usiądź prosto, połącz stopy i rozstaw kolana jak najdalej od siebie. Pociągnij je jak najniżej na podłogę. Możesz oprzeć się plecami o ścianę, aby kontrolować swoją pozycję. Dolna część pleców nie powinna dotykać ściany. Czas: 1 – 3 minuty Efekt: Zwolnienie napięcia z brzucha, zwiększona ruchomość stawów biodrowych oraz stabilizacja cyklu miesiączkowego.

2. Skręt

Instrukcje: Usiądź na płaskiej powierzchni. Plecy powinny być proste, a nogi skrzyżowane w tureckiej pozycji siedzącej, tak aby kolana znajdowały się u szczytu stóp. Połóż lewą rękę za sobą, a prawą na lewym kolanie. Podczas wdechu stój i odwróć się na bok. Przytrzymaj przez 20 sekund i powtórz po drugiej stronie. Czas: 2 minuty Efekt: Odprężenie pleców, poprawa trawienia i zwężenie talii.

3. Świeca na ścianie

Instrukcje: Połóż się na plecach, podnieś nogi, rozciągnij je i oprzyj się o ścianę. Możesz je rozciągnąć na szerokość ramion. Rozłóż ręce na boki. Czas: 3-5 minut Efekt: Otwarcie klatki piersiowej, rozluźnienie ramion i brzucha, zwiększenie krążenia limfy, zmniejszenie obrzęków nóg, pobudzenie narządów jamy brzusznej oraz złagodzenie zmęczenia i złego samopoczucia.

4. Poza bohaterów

Instrukcje:  Usiądź na kolanach, a następnie powoli rozluźnij nogi i podciągnij tyłek między piętami w kierunku ziemi. Nogi powinny mieć szerokość bioder. Złóż dłonie razem w pozycji modlitewnej na wysokości klatki piersiowej. Rozciągnij szyję i wytrzyj plecy, otwórz klatkę piersiową. Oddychaj głęboko. Czas: 1 minuta Efekt:  Rozciągnięcie mięśni lędźwiowych i nóg, uśmierzenie bólu i poprawa ruchomości bioder.

5. Trójkąt

Instrukcje:  Usiądź z wyciągniętymi plecami i rozstaw nogi jak najdalej od siebie. Podczas wdechu podnieś ręce. Podczas wydechu pochylaj się tak bardzo, jak to możliwe, ale nie opieraj się na plecach i zamiast tego pochylaj się tylko tak bardzo, jak to możliwe z wyprostowanymi plecami.

Czas:  1 minuta, 8 – 10 razy Efekt:  Wzmocnienie pleców, likwidacja skurczów w pachwinie, pobudzenie krążenia krwi w miednicy, poprawa funkcji jajników, regulacja cyklu miesiączkowego i zapobieganie cellulitowi.

6. Pozycja dziecka

Instrukcje: Usiądź na macie, pośladki dociśnij do pięt, kolana rozciągnij na boki – trzymaj stopy razem i przyciągnij klatkę piersiową do ziemi. Wyciągnij ręce jak najdalej do przodu, oprzyj czoło na ziemi i utrzymaj tę pozycję. Czas: 1 minuta. Efekt: Odprężenie dolnej części pleców i szyi, pobudzenie krążenia krwi w miednicy.

7. Pozycja psa

Instrukcje: Od siedzenia na piętach z kolanami delikatnie rozciągniętymi na boki, połóż ręce jak najdalej do przodu i rozciągnij ciało. Podnieś miednicę, wyprostuj nogi i ramiona i stwórz dach. Przenieś ciężar ciała na stopy i spróbuj oprzeć pięty na ziemi. Trzymaj nogi i plecy prosto, bez zginania i garbienia pleców.

Czas: 2 razy po 30 sekund Efekt: Regeneracja komórek mózgowych, przekrwienie twarzy, rozciągnięcie pleców i bioder, poprawa objawów cellulitu, usunięcie skurczów szyi.

8. Pozycja taneczna

Instrukcje: Z pozycji stojącej unieś prawą nogę do tyłu, zegnij ją w kolanie i przytrzymaj kostkę lewą ręką. Pociągnij go do tyłu i do góry. Postaw prawą stopę i powtórz to samo po drugiej stronie. Czas: 30-40 sekund na każdą nogę. Efekt: Poprawiona postawa, czynność nerek i metabolizm.

9. Mostek na barkach

Instrukcje: Połóż się na plecach, ugnij nogi w kolanach, delikatnie rozstaw nogi i połóż ręce wzdłuż ciała. Podnieś miednicę i zegnij plecy bez podnoszenia ramion, szyi lub głowy z podłogi. Czas: 1 minuta. Efekt: Zlikwiduj ból pleców, wzmocnij brzuch, zmniejsz tkankę tłuszczową w talii i poprawij trawienie.

10. Relaks

Instrukcje: Połóż się na plecach i, jeśli to konieczne, podłóż pod głowę małą poduszkę. Zegnij kolana, połącz stopy i przyciągnij nogi jak najdalej do ziemi. Dłonie ułożone są luźno po bokach, głęboko oddychają i odprężają się. Czas: 3 minuty

Efekt: Rozluźnienie mięśni, pozytywny wpływ na nastrój, powolne rozciąganie dolnej części pleców i wewnętrznej strony ud, pobudzenie krążenia krwi w miednicy oraz poprawa krążenia płynu limfatycznego.

Comments

Loading...