Oto 3-dniowy detoks – jestem zaskoczona skutecznością. Oczyści Twój organizm, a waga spadnie w dół.

Według najnowszych badań Światowej Organizacji Zdrowia największy wpływ na otyłość i nadwagę ma ilość spożytego cukru. 

Mimo tego, że na przyrost wagi wpływają także węglowodany i tłuszcze, to właśnie cukier, a zwłaszcza zwiększenie jego ilości w diecie, powoduje nagłe tycie. Niestety obecnie do większości artykułów spożywczych, zwłaszcza napojów, jest dodawany cukier, np. w postaci syropu glukozowego.

Poza przyrostem wagi duża ilość cukru wywołuje także nadmierne pobudzenie, a następująca po nim faza zmęczenia może prowadzić do osłabienia organizmu, bólów głowy, częstszych infekcji czy nadmiernej senności. Sam cukier może przyczynić się także do rozwoju takich chorób jak cukrzyca czy zawał.

Rezygnacja z cukrów

Jeśli do tej pory cukier był stałym elementem naszego codziennego menu, będzie trudno zmienić te nawyki żywieniowe.

Nagłe odstawienie wszystkich produktów zawierających ten składnik może wywołać efekt odstawienia występujący często przy walce z każdym nałogiem w postaci: pogorszenie nastroju, zmęczenie i bóle głowy, nie wspominając o nieprzepartej ochocie na cukier.

Z tego względu należy odstawiać go krok po kroku, stopniowo wykluczając z diety kolejne produkty, które są w niego bogate. Należy pamiętać o tym, że cukier występuje też jako naturalny składnik wielu owoców, soków czy miodu: tych produktów też należy unikać podczas diety.

3-dniowy detoks cukrowy

Dzień 1

Śniadanie: szklanka płatków owsianych z migdałami/ nasionami lub 3 gotowane/ smażone jajka

Drugie śniadanie: miska orzechów

Obiad: pierś z kurczaka z gotowaną dynią piżmową i warzywami (marchewką, burakami, pasternakiem, rzepą, fasolą) i migdałami

Kolacja: ryba gotowana na parze z zieloną fasolką/ łosoś z brokułami i pieczarkami

Dzień 2

Śniadanie: kubek ciętego owsa z jagodami i migdałami/ nasionami lub 3 gotowane/ smażone jajka z dodatkiem szpinaku

Drugie śniadanie: miska orzechów

Obiad: grillowana cukinia z czerwoną i żółtą papryką w dressingu z sokiem z cytryny, octem i tymiankiem. Sałatka z posiekanej białej i czerwonej kapusty z dodatkiem startej marchwi, wyciśniętej cytryny, oliwy z oliwek oraz posiekanej pietruszki

Kolacja: zielone warzywa gotowane na parze oraz zupa fasolowa/ pieczony dorsz ze smażoną kapustą chińską, prażonymi brukselkami i rzepą

Dzień 3

Śniadanie: kubek ciętego owsa z jagodami i migdałami/ nasionami lub omlet z 3 jajek z krewetkami i sałatką z kapusty i rzodkiewki z dodatkiem orzechów

Drugie śniadanie: miska orzechów

Obiad: pieczone udka z kurczaka z rozmarynem, szałwią i cytryną/ pieczony kurczak z cebulą, czarnymi oliwkami, posypany tymiankiem

Kolacja: zupa grzybowa z dodatkiem czosnku, cebuli, marchwi, selera z dodatkiem tymianku i liścia laurowego/ pełnoziarniste penne z sosem grzybowo-pomidorowym i bazylią

Poza zmianą jadłospisu istnieją też zamienniki napojów słodkich:

woda detoksykująca: pokrój na drobne kawałki jeden rodzaj owoców: grejpfruty, jagody, truskawki lub pomarańcze, wrzuć do słoika. Zalej wodą i dodaj gałązkę świeżego rozmarynku lub mięty. Tak przygotowany napój pij codziennie.

herbata: niesłodzona herbata, ziołowa lub zielona, może być spożywana 3 razy dziennie

kawa: dozwolone jest picie jednej porcji niesłodzonej czarnej kawy w ciągu dnia

Comments

Loading...
error: Treść zabezpieczona !!