Sprawdzone okłady dla każdego, kto cierpi na ból stawów, a zwłaszcza kolan. Najszybsza pomoc na obolałe kolana

Ból kolana to duża przeszkoda w codziennym życiu. Z tego powodu nie można poświęcić się swoim hobby, nie można spać, a rano jest się zmęczonym i złym na cały świat.

Ból jest odczuwalny regularnie i nieustannie doskwiera wszystkim, zmienia się tylko jego intensywność. Niezależnie od tego, czy jest to przyczyna przewlekłej choroby, kontuzji, czy różnych stanów zapalnych i innych problemów, rezultat jest zawsze ten sam – ból nie do zniesienia.

Cudowna maść, może pomóc już po pierwszym zastosowaniu.

Doradziła mi mama – zawsze wiedziała, jak radzić sobie z każdym problemem zdrowotnym, nawet bez leków. Nie wierzyłam, że taka domowa mieszanka może pomóc, ale naprawdę mi się udało. Nawet po pierwszym użyciu poczułem ulgę.

Składniki:

  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżka zwykłej musztardy
  • 1 łyżka soli
  • 1 łyżka sody

Przygotowanie:

Wystarczy wymieszać i nałożyć na kolano. Owinąć folią i zabandażować gazą lub szalikiem. Idź normalnie do łóżka i po prostu spłucz rano letnią wodą. To idealna rzecz na ból –  działa również wtedy kiedy zebrała Ci się woda w kolanie.

Jeśli masz bardzo wrażliwą skórę, najpierw spróbuj na nadgarstku, aby sprawdzić, czy mikstura nie powoduje problemów. Powtórz 4-5 dni z rzędu, potem powinieneś znacznie mniej odczuwać ból. Jeśli pojawi się ponownie, powtórz tę prostą procedurę.

Kolejna wskazówka – również domowej roboty. Kiedy boli go nadgarstek, robi maść ze zwykłego smalcu i chili w proszku. Świetny rozgrzewający okład na noc.

Magia korzeni

Wykopać korzeń kostrzewy w październiku, oczyścić go z ziemi i po prostu pokroić na świeżo i włożyć do spirytusu  Pozostawić do zaparzenia przez 2 tygodnie normalnie w temperaturze pokojowej. Następnie używamy go do walki z bolącymi miejscami.

Dałam też teściowej filiżankę i bardzo jej pomogłam z bólem nadgarstka. Jeśli nie masz możliwości zdobycia kostrzewy, poproś w aptece  maść lub nalewkę z tego zioła, jest niesamowicie mocna!

Chrzan

 

Okład chrzanowy, przegrzewa się i działa przeciwzapalnie na stawy i mięśnie . Chrzan ucieramy na gazie lub płótnie, nakładamy go na określone obszary stawów lub mięśni, które sprawiają nam ból i przykrywamy folią. Ten kompres nie tylko leczy, ale także pomaga złagodzić ból. Opatrunek chrzanowy nakładany na oskrzela, pomoże w  stanach zapalnych i kaszlu .

Liście kapusty

Szwagier poradził nam o zwykłych liściach kapusty. Śmialiśmy się z niego, ale to naprawdę działa. Liście zanurzamy na kilka minut w ciepłej wodzie, następnie osuszamy, umieszczamy pomiędzy dwoma kawałkami folii i kilkakrotnie przejeżdżamy wałkiem po powierzchni.

Spowoduje to przerwanie  żyłek liści  i uwolnienie substancji leczniczych. Następnie po prostu nałóż na kolana, przykryj gazą,  bandażem i pozostaw na noc  (co najmniej 3 godziny). Świetnie sprawdza się również na spuchniętą kostkę.

Curry

Kiedy muszę rozgrzać stawy, używam przyprawy curry, działa ona również przeciwzapalnie. Wymieszać 2 łyżki pieprzu i 100-150 ml oliwy z oliwek . Nałóż pastę na bolące miejsca i pozwól jej zadziałać. Kiedy poczujesz, że ból ustępuje, możesz zmyć pastę. Kiedy nie ma pod ręką przyprawy curry, cayenne jest również doskonałe.

Czarna porzeczka

Używam okładów z liści porzeczki na obolałe kolana. Zagotuj około  30 liści czarnej porzeczki w 500  ml  wody i parzyć przez 15 minut pod przykryciem. Nasączam ściereczkę w wywarze, kładę na nim liście, zawijam i jeszcze gorący kompres nakładam na kolano. Przykryj folią i bandażem ciepłym ręcznikiem. Pozostaw okład na noc i powtórz w razie potrzeby.

Kasztany usmażyć lub pokroić (15-20 sztuk), zalać alkoholem lub wodą alpejską i pozostawić na co najmniej 1 miesiąc w lodówce lub w komorze. Używam go na nadgarstki, kolana, barki – wszędzie tam, gdzie odczuwam ból.

Drobno posiekać jedną cebulę lub 5 ząbków czosnku, wymieszać z kostką twarogu, posmarować kolana, owinąć folią, ręcznikiem i pozostawić na 2-3 godziny. Ta mieszanka działa również na ból oskrzeli.

Maść lecznicza z rozmarynu

Potrzebujemy:

  • około 250 g czystej maści, wazeliny lub oleju kokosowego
  • posiekany rozmaryn (około 2 garście),
  • Czysty pojemnik do przechowywania

Przygotowanie:

Podgrzej tłuszcz (wazelina w kąpieli wodnej, maść lub olej można użyć bezpośrednio w garnku), ale nie gotuj. Do rozpuszczonej bazy maściowej wlej drobno posiekany rozmaryn. Pozwól mu ostygnąć i pozostaw do następnego dnia.

Następnie ponownie podgrzej i przecedź przez czystą szmatkę, abyśmy nie mieli w maści kawałków ziół. Natychmiast wlewamy go do tygla, w którym maść krzepnie. Najlepiej przechowujemy w lodówce. Używamy go w miarę potrzeb, ale dobrze mieć go zawsze pod ręką, sam się przekonasz!

Wystarczy rozerwać aksamit i nasmarować go olejem – to cudowna sprawa dla stawów

Ten efekt „śmierdzącego robaka”, jak nazywam tę roślinę, docenią zwłaszcza ci,  którzy cierpią na reumatyzm lub bolą ich stawy i kości (po 60. roku życia chyba wszyscy).

Wystarczy oderwać te kwitnące główki byliny i polać je zwykłym olejem spożywczym . Zachowuję proporcję 1 części kwiatów i 3 części oleju. Pozwól mu zaparzyć przez 3 tygodnie. Używamy olejku do  nacierania i masowania bolących stawów , kości i mięśni.

Jeśli chcesz jeszcze szybszej ulgi w bólu, dodaj do kąpieli również wywar z kwiatów. Zbierz kwiaty wieczorem i zostaw je namoczone w wodzie na noc. Następnego dnia rozpal ogień, zagotuj i wlej do kąpieli (można odsączyć lub dodać z kwiatami).

Ostrzeżenie: te wskazówki nie zastępują konwencjonalnego leczenia!

Ćwiczenia wzmacniające stawy i kolana

Każdy, kto ma problemy z kolanami, zapaleniem stawów, dochodzi do siebie po urazie kolana, operacji lub ma endoprotezę, powinien przechodzić regularne ćwiczenia opracowane przez lekarzy rehabilitacji i specjalistów, aby poprawić swój stan.

Celem ćwiczenia jest wzmocnienie mięśni wokół stawu kolanowego, wzmocnienie więzadeł i uzyskanie znacznie lepszej kondycji kolan. kobiety z pewnością ucieszą się, że mogą liczyć również na pięknie wymodelowane nogi. 🙂

Każde ćwiczenie wykonujemy 10 razy na każdą nogę, jeśli masz poważne problemy lub masz endoprotezę, wykonuj ćwiczenia tylko w pozycji leżącej, aby nie obciążać zbytnio stawów.

Usiądź na ścianie

Możesz wykonać to ćwiczenie, nawet jeśli myjesz zęby, podczas przerwy w pracy lub przed ćwiczeniami. Za każdym razem, gdy wykonasz to ćwiczenie, twoje kolana będą wdzięczne. W tym ćwiczeniu bardzo ważna jest pozycja nóg.

Oprzyj plecy o ścianę w odległości 60 cm od niej. Zacznij poruszać się w dół, z powrotem do ściany, ugnij kolana do miejsca, w którym będą pod kątem 90 stopni. Przytrzymaj w przysiadzie przez 30 do 60 sekund i powtórz 2-3 razy.

Zginanie kolan – ćwiczenie odpowiednie nawet w łóżku

Kładziemy się na plecach, ręce opuszczone wzdłuż ciała. Podnieś nogi, aby stworzyć kąt 90 stopni z ciałem. Nie zginaj kolan. Wyciągnij palce jak najwyżej. Zegnij kolana jeden po drugim, a następnie przywróć nogi do pozycji wyjściowej. Trzymaj kolana razem i napręż przód ud.

Podnoszenie nóg

Zakryj głowę ręcznikiem. Podnieś wyciągniętą nogę tak, aby końcówka była skierowana w górę około 15 centymetrów nad matą. Trzymaj go w tej pozycji przez co najmniej 10 sekund.
To ćwiczenie   wzmacnia mięśnie czworogłowe, poprawiając stabilność stawu kolanowego.

Litera V

Połóż się na boku, ramię zgięte w łokciu pod głową. Odsuń wyciągniętą nogę od nogi, która leży na ziemi na wysokości co najmniej 20 cm (lub najlepiej jak potrafisz). Przytrzymaj przez 10 sekund i zwolnij.

Przyciąganie nóg do siebie

Połóż się prosto na macie, ugnij jedną nogę w kolanie i przyciągnij się jak najbliżej siebie. Przytul kolano rękoma i przytrzymaj przez co najmniej 10 sekund. Zrelaksuj się i powtórz z drugą nogą.

Rozstawianie kolan

Znowu kładziemy się na boku i składamy stopy razem tak, aby stopy się zetknęły. Teraz postaramy się jak najbardziej rozsunąć kolana tak, aby nie dotykały już kolan (są nadal połączone) ponownie utrzymujemy tę pozycję przez 15 sekund.

Przyciąganie kolan

Możesz wykonać to ćwiczenie w trzech wersjach. W pozycji leżącej – na plecach, podnosząc kolana i starając się naciskać jak najbliżej klatki piersiowej.

Drugą opcją jest ćwiczenie w pozycji wyprostowanej. Naprzemiennie starasz się umieścić jedno i drugie kolano jak najbliżej klatki piersiowej. Ważne jest, aby plecy były zawsze wyciągnięte. Trzecia opcja to pozycja siedząca – np. na krześle w pracy.

6,773 total views, 9 views today

Comments

Loading...
error: Treść zabezpieczona !!