Czeska terapeutka pokazała sposób na rozluźnienie odcinka szyjnego kręgosłupa w kilka minut: Nigdy byśmy nie uwierzyli, że prosty masaż stóp może to zrobić

Masz problemy z kręgosłupem szyjnym, nieprzyjemnymi dolegliwościami, bólami czy skurczami? Czas, abyś przyjrzał się swoim stopą! Wielu terapeutów podkreśla, że ​​klucz do zdrowego kręgosłupa kryje się w stopach. Dlatego bardzo ważny jest także ich masaż.

Masaże działają na określone punkty na stopie, których odpowiednia stymulacja powoduje ulgę w bólu i ma bardzo pozytywny wpływ na inne aspekty życia – np. dobry sen. Na początek: codziennie zwracaj odpowiednią uwagę swoim stopom. Funduj im kąpiele, które złagodzą ból nóg, obrzęki i zmęczenie.

Wymieszaj 1-2 szklanki octu jabłkowego z sześcioma szklankami ciepłej wody i zanurz stopy w tym płynie. Trzymaj nogi w środku, aż woda ostygnie. Ta kąpiel jest doskonała wtedy, gdy czujesz, że masz ciężkie i opuchnięte stopy. Działa również na nieprzyjemne mrowienie w nogach.

Proste ćwiczenia, które potrafią zdziałać cuda

Znany fizjoterapeuta opracował zestaw prostych ćwiczeń, które szybko działają bezpośrednio na ból i mogą zapobiec eskalacji problemów na dłuższą metę. Oto jego proste sposoby na pokonanie bólu w ciągu pierwszych kilku sekund.

Podniesione obcasy

Stań za krzesłem i złap je obiema rękami. Zegnij jedną nogę w kolanie i unieś tak, aby łydka i udo były ułożone pod kątem prostym. Powoli unieś kostkę drugiej nogi, aż ciężar będzie całkowicie przeniesione na palce. Wraz z kostką unieś również dłonie w taki sposób, aby palce były praktycznie wyprostowane.

Powoli ułóż piętę z powrotem na podłodze. Powtórz 10-15 razy na każdą nogę. To ćwiczenie działa przeciwbólowo i systematycznie wzmacnia mięśnie kolana i mięśnie je otaczające.

Chodzenie na palcach

Jest to proste ćwiczenie, które możesz wykonać na przykład podczas normalnych prac domowych. Po prostu chodź na palcach przez 10-15 minut – tak długo, jak wytrzymasz. Wzmocni to przednią część stopy, dzięki temu unikniesz nieprzyjemnych skurczów.

Okrążenia palców stóp

Kostki utrzymują ciężar całego ciała, dlatego musisz je systematycznie wzmacniać. Siedząc lub stojąc unieś jedną nogę, wyciągnij stopę i wykonuj okrążenia palcami. Powtarzaj 10 razy w jedną stronę i 10 razy w drugą – powtórz to samo z drugą nogą.

Opór

Do wykonania tego ćwiczenia będzie Ci potrzebna elastyczna tkanina, którą należy owinąć wokół solidnego mebla. Zegnij lekko jedną nogę w kolanie i umieść ją pod drugą nogą. Nogę, która znajduję się wyżej zahacz o tkaninę Powoli pociągaj pasek do siebie. Powtórz ćwiczenie 10-15 razy na każdą nogę. Ćwiczenie te wzmacnia mięśnie łydek i wewnętrzną stronę ud.

Zdrowa stopa

Być może pamiętasz to ćwiczenie, gdy byłeś dzieckiem. Musisz postarać się zgiąć palce u stóp jak najbardziej do wewnątrz stopy. Na przykład spróbuj chwycić w ten sposób ołówek. To ćwiczenie ma niesamowity wpływ na uporczywe skurcze i zapobiega silnemu bólowi stóp. Powtórz 15 razy na każdą stopę.

Masaż piłką tenisową

Świetny sposób do regeneracji stóp i regulacji pozycji kostki. Wykonuj je jak najczęściej wieczorem przed snem. Usiądź i połóż stopę na piłce tenisowej. Przesuwaj piłkę od pięty do palców. To najprostszy sposób na zdrowe stopy, a zarazem bardzo przyjemny. Możesz wykonywać te ćwiczenie nawet przed telewizorem.

Punkty akupresury – jeśli je znajdziesz, od razu poczujesz ulgę

Jeśli bolą Cię stopy po długim dniu, połóż oba palce na punktach znajdujących się na stopach, które widzisz na obrazku (pomiędzy palcami 1 i 2, 4 i 5) i delikatnie masuj je przez 10 do 15 minut. Dzięki temu masażowi rozluźnisz spięty odcinek szyjny kręgosłupa.

3,402 total views, 11 views today

Comments

Loading...
error: Treść zabezpieczona !!